forum.blenderslovakia.sk

Fórum pre Československú Blender komunitu

Vystrelenie lopty na prekážky

Otázky a odpovede o časticových systémoch a fyzikálnych simuláciach (dym, oheň, textil, rigid body, softbody a pod.)

Vystrelenie lopty na prekážky

Poslaťod Shubol » 01 Máj 2014, 22:33

Ahojte blenderisti,
už dlhšie sa trápim s animáciou, kde by lopta vrazila do rôznych predmetov. Napríklad stôl, stoličky a nejaké drobnosti na stole. Nie však spôsobom, kde sa pohyb lopty rieši cez animáciu, ale loptu vystreliť na tieto predmety. Pri animácii totiž lopta ide "neohrozene vpred" cez všetko prednastavenou rýchlosťou, to vyzerá príliš nereálne. Chcel by som, aby reagovala na náraz zmenou rýchlosti a smeru. Pozrel som kopec návodov YT, ale všetci to robia cez animáciu.
Bol by som vďačný za link na nejaký návod, alebo nápad, ako na to.

A ďalšia vec: ako urobiť, aby sa predmet rozsypal po náraze/dotyku lopty? Použiť "cell fracture" viem, ale ako to nastaviť, aby sa nerozpadol hned? Alebo to nastaviť podla frame.
Obrázok užívateľa
Shubol
 
Príspevky: 67
Registrovaný: 27 Dec 2013, 17:31

Re: Vystrelenie lopty na prekážky

Poslaťod Zajo » 04 Máj 2014, 21:39

Shubol píše: ako urobiť, aby sa predmet rozsypal po náraze/dotyku lopty? Použiť "cell fracture" viem, ale ako to nastaviť, aby sa nerozpadol hned? Alebo to nastaviť podla frame.


odporucam ti mrknut sa na
http://bwide.wordpress.com/scripts/bullet-constraints-tools/
a start deactivated ;) cize akcia zacne az po prvej kolizii z objektom
Jozef Zajac alias Zajo - LinkedIn   /   Blender Slovakia - YouTube, Facebook
Obrázok užívateľa
Zajo
Site Admin
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 26 Dec 2013, 21:25

Re: Vystrelenie lopty na prekážky

Poslaťod Shubol » 04 Máj 2014, 23:05

Zajo píše:
Shubol píše: ako urobiť, aby sa predmet rozsypal po náraze/dotyku lopty? Použiť "cell fracture" viem, ale ako to nastaviť, aby sa nerozpadol hned? Alebo to nastaviť podla frame.


odporucam ti mrknut sa na
http://bwide.wordpress.com/scripts/bullet-constraints-tools/
a start deactivated ;) cize akcia zacne az po prvej kolizii z objektom


Díky, idem to pozrieť.
BTW: Minule som si konečne našiel čas na pozretie LEGOnda tutoriálov a sú naozaj super. Zase kopec praktických info pre môj mozog :-) Takže veľká vďaka ;)
Obrázok užívateľa
Shubol
 
Príspevky: 67
Registrovaný: 27 Dec 2013, 17:31

Re: Vystrelenie lopty na prekážky

Poslaťod Zajo » 06 Máj 2014, 13:01

Shubol píše:BTW: Minule som si konečne našiel čas na pozretie LEGOnda tutoriálov a sú naozaj super. Zase kopec praktických info pre môj mozog :-) Takže veľká vďaka ;)


Vdaka ;)
Jozef Zajac alias Zajo - LinkedIn   /   Blender Slovakia - YouTube, Facebook
Obrázok užívateľa
Zajo
Site Admin
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 26 Dec 2013, 21:25

Re: Vystrelenie lopty na prekážky

Poslaťod Shubol » 08 Máj 2014, 09:18

Addin "Bullet Constraint" je úplne super vec na tieto účely. Treba sa s tým trochu vyhrať a dajú sa dosiahnuť veľmi pekné a pôsobivé výsledky.

A odpoveď na prvú otázku, ako objektu udeliť požadovaný smer a rýchlosť, ale s tým, aby naň v dalších framoch pôsobila fyzika je veľmi jednoduchá. Riešenie na dve kliknutia. :-)
Dajú sa nastaviť key frames aj na radio buttons. Takže stačí v rigidbody zaškrtnúť "Dynamic" aj "Animated". Nastaviť animáciu na prvý frame a urobiť keyframe. Presunúť objekt a animáciu na frame, od ktorého už chcete mať pôsobenie fyziky, odškrtnúť "Animated" a urobiť keyframe. Hotovo. :-D
Obrázok užívateľa
Shubol
 
Príspevky: 67
Registrovaný: 27 Dec 2013, 17:31


Späť na Časticové systémy a Fyzikálne simulácie - Particles and Physics Simulations

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron