forum.blenderslovakia.sk

Fórum pre Československú Blender komunitu

CPU Rendering problem

Otázky a odpovede týkajúce sa technických problémov napr. s HW, nestabilitou a pod.

CPU Rendering problem

Poslaťod jánmorek » 02 Jan 2014, 21:34

Zdravím mam takýto problém : spustim renderovanie cez procesor, začne mi načítavať všetky tie srandy a textury, načíta to a začne mi renderovať prvé štvorčeky a výkon procesora mi odrazu padne na 5-10 percent. A pri tom mam nastavené aby využíval všetky jadra, takže by to malo isť na 100 percent, ako to robilo vždy, no teraz sa to správa uplne divne a rendering time je neskutočny ... skúsšal som všetko možne, preinštalovať, ine verzie a nič nepomáha a som už dosť zúfaly lebo sa mi blíži termín :D tak ak viete niekto poradiť budem veľmi vdačný, dakujem
jánmorek
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 28 Dec 2013, 11:15

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod Zajo » 02 Jan 2014, 22:34

Mam podozrenie, ze ti preteka pamat, ako ju mas vytazenu ?? Akonahle musi pocitac nejake data pri renderingu cachovat na disk, tak sa rendertime predlzi.
Jozef Zajac alias Zajo - LinkedIn   /   Blender Slovakia - YouTube, Facebook
Obrázok užívateľa
Zajo
Site Admin
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 26 Dec 2013, 21:25

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod jánmorek » 02 Jan 2014, 23:58

je to možné lebo ramka mi maká pri tom naplno ...
jánmorek
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 28 Dec 2013, 11:15

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod crouch90 » 03 Jan 2014, 13:17

Aj ja si prave preto idem upgradnut ram pamat na 8GB :D lebo ked sa mi robil kernel na gpu rendering tak sa vsetka zaplnila a nic nefungovalo...mozna to je tym ale to iste je aj pri cpu renderingu.
crouch90
 
Príspevky: 13
Registrovaný: 28 Dec 2013, 10:51

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod jánmorek » 03 Jan 2014, 14:05

zistil som že problém je v jednej texture, ktorá mala okolo 60 mega a rozlíšenie 15000 x 17000, ju ked som vypol tak to ide v poriadku ... ale je to divne lebo používal som aj pred tým veľké textúry, ved aj HDR majú bežne nad 60 mega
jánmorek
 
Príspevky: 37
Registrovaný: 28 Dec 2013, 11:15

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod Zajo » 03 Jan 2014, 19:05

Co sa HDRI tyka, na osvetlenie, staci jej zmensena a blurnuta verzia. A ta velka sa zvykna davat iba ako background/enviroment textura.
Jozef Zajac alias Zajo - LinkedIn   /   Blender Slovakia - YouTube, Facebook
Obrázok užívateľa
Zajo
Site Admin
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 26 Dec 2013, 21:25

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod Noro » 06 Feb 2014, 17:36

Pred asi polhodinou sa mi vyskytol podobný problém s tým rozdielom, že mi výkon procesu padol na 35-50% renderoval som 8k obrázok pri 2000 samploch (nakoniec som to zrušil, nebol to tak dôležitý obrázok :D, test render), pamäť vyťažená z takých pribl. 60% (systémové špecifikácie mám v podpise). Reštartoval som pc a zatiaľ to drží na 100% (celkovo pri renderi s bg procesmi - firefox, Dexter 3. séria :D , RAM 51%). Neviem, teda, čím to bolo, či to je nejak nastavený power management, že ak ide proces dlhšie ako deň, automaticky stiahne jeho výkon na polovicu, alebo čo ja viem... neviem si to nejak logickejšie vysvetliť. Nastavenie power managementu vo Wine je High Performance (ako ináč, keď chcem mať render čo najskôr :P), párkrát som zmenil na iný, aby cez noc tak nehučal, ale návrat späť nerobil problémy. Frekvencia procesora pritom neklesla, takže muselo ísť len o systémový blok procesora, všetky jadrá pracovali normálne, len bežali na plný výkon (cez noc 70% kvôli hluku).
Skúsim niečo nájsť ohľadom zníženia výkonu, keby niečo, dám vedieť, ale taktiež očakávam diskusiu.

Ďalšia vec, čo ma zaujala je, že pri nastavení fixných vláken procesora spracujúcich vykresľovanie by malo byť asi číslo párne, teda aspoň sa tak domnievam, keďže pri 7 threadoch pracuje všetkých 8 na 100% - teda ak je len jeden thread z jadra obsadený procesom, automaticky ho posúva aj do ostávajúceho vlákna, ale týmto si nie som istý, určite by som bol rád za nejaké 'hinty' ;)
N.
Noro
MSI GP60 2OD-032CZ: Intel Core i7 4700MQ 2,4-3,4GHz (Haswell), nVidia GeForce GT 740M 2GB, 8GB DDR3 RAM
MikePan's test: CPU: 3:09, GPU: 4:35
Obrázok užívateľa
Noro
 
Príspevky: 33
Registrovaný: 28 Dec 2013, 01:53

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod Zajo » 06 Feb 2014, 17:48

Noro píše:Ďalšia vec, čo ma zaujala je, že pri nastavení fixných vláken procesora spracujúcich vykresľovanie by malo byť asi číslo párne, teda aspoň sa tak domnievam, keďže pri 7 threadoch pracuje všetkých 8 na 100% - teda ak je len jeden thread z jadra obsadený procesom, automaticky ho posúva aj do ostávajúceho vlákna, ale týmto si nie som istý, určite by som bol rád za nejaké 'hinty' ;)
N.


Pri anstaveni na fixed je treba mat pocet vlakien+1, to znamena ak mas i7 4700MQ , quadcore, s 8mimy threadmi, nastav to na 9.
Jozef Zajac alias Zajo - LinkedIn   /   Blender Slovakia - YouTube, Facebook
Obrázok užívateľa
Zajo
Site Admin
 
Príspevky: 103
Registrovaný: 26 Dec 2013, 21:25

Re: CPU Rendering problem

Poslaťod Noro » 06 Feb 2014, 18:29

Zajo píše:
Noro píše:Ďalšia vec, čo ma zaujala je, že pri nastavení fixných vláken procesora spracujúcich vykresľovanie by malo byť asi číslo párne, teda aspoň sa tak domnievam, keďže pri 7 threadoch pracuje všetkých 8 na 100% - teda ak je len jeden thread z jadra obsadený procesom, automaticky ho posúva aj do ostávajúceho vlákna, ale týmto si nie som istý, určite by som bol rád za nejaké 'hinty' ;)
N.


Pri anstaveni na fixed je treba mat pocet vlakien+1, to znamena ak mas i7 4700MQ , quadcore, s 8mimy threadmi, nastav to na 9.


Takže... mám na mysli, že cielene som chcel používať 7 vlákien, takže mám nastaviť na 8? Takto mi mal proces bežať na 6tich vláknach (nastavené v Blenderi na fixed 7), no napriek tomu bežal na všetkých.
Noro
MSI GP60 2OD-032CZ: Intel Core i7 4700MQ 2,4-3,4GHz (Haswell), nVidia GeForce GT 740M 2GB, 8GB DDR3 RAM
MikePan's test: CPU: 3:09, GPU: 4:35
Obrázok užívateľa
Noro
 
Príspevky: 33
Registrovaný: 28 Dec 2013, 01:53


Späť na Technická podpora - Technical Support

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron